Monday, October 19, 2009

PEMILIK CINTAKU....



salam......


ari ni aku menghabiskan masa melepak kat libry bersama sahabat kesayangn n semaster aku, nama dia sabihah....kmi lepak dri kul 9.30pg smpai kul 6ptg.....biasala nak dekat2 exam ni..kne bersemangat sikit...hehe....malam pulak aku g kelas perbandingan agama kat dewan muzakarah...perghhh ari ni takot gler plus berdebar2 cz brother kamarudin bgtau pasal result test 1 kteorg....mmg kmi semua dibrain wash oleh brother...pasal result aku xtaw la cmna cz brother jas pnggil nma je...dekat sejam jugak la dibrain wash..tp xpe aku terima semua 2...aku jugak berterima kasih la kat brother atas tunjuk ajarnya sepanjang aku mengikuti kelas brother...sangat istimewa kelas dia...bnyak pengisian yg brother beri...brother pnah ckp dalam hidup ni kita kna bnyakkan bersabar...aku pling ingt ayat 2...bnyak lagilah...respectlah kat brother kamarudin...semoga brother dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...ari ni merupakan klas terakhir kteorg untuk sem ni dan akan disambung lagi pada sem depan tapi masih dalam fasa pertama lagi.....




okeh...diatas ni buku yg aku sedang bca skang ni....adik ana bagi aku pinjam cz semalam aku g lepak2 kat bilik dia....hehe...buku ni tajuk dia PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL...menarek untuk dibaca...bnyak peringatan yg boleh diamabil....Novel ringkas ini mengisahkan perjalanan hidup seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan Rasulullah s.a.w. untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui pemilik cintanya, setelah Allah dan Rasul.

"Ya Allah, andai aku jatuh cinta, jadikanlah cintaku kepadaMu yang paling tinggi, tidak dapat ditandingi cinta sesama manusia, biarpun manusia itu bernama suami. Ya Allah, pandukan hatiku kepadaMu. AKu takut akan terpesong dari jalanMu. Ya Allah, jauhkanlah aku daripada diuji akidahku. Aku takut!Ya Allah, janganlah Kau jauhkan hidayahMu dari ku, aku tidak mampu hidup tanpa bantuanMu. Hadirkanlah kepadaku Qalbun Saliim..Andai satu hari nanti aku punya jodoh di dunia ini, Kau jadikanlah lelaki itu yang membawa aku kearah cintaMu. Itu yang aku harus dapatkan ya Allah. CintaMu!"



P/S:aKU tahu untuk mendapat cinta yang paling tinggi sangatlah susah bagiku kerana aku adalah manusia biasa...sebagai hamba yang sering berjanji kepada penciptaNya, aku akan cuba melakukannya....Aku akan melakukannya..Ya Allah tetaplah pendirianku....






2 comments:

maria hany said...

moga kita temu cinta yg di cari....Insyallah..

Unknown said...

mcm best..sob3