Saturday, January 29, 2011

perlu kamu...

Saat ini
Ku cerita
Isi hati segala rahsia
Aku rindu
Aku perlu
Hati kamu terukir namaku

Aku tahu
Aku rindu
Aku perlu mengenali kamu
Biar masa bercerita
Kau takkan hilang aku sayang

Ku sadari saat manis ni kan pergi
Biar aku ngerti
Kerna aku mahu kamu

Ku ulangi kau yakini hati ini
Kerna aku cinta kamu
Hari hari aku
Kan menjadi hari kamu
Kerna syarat hidup
Disayangi


Biar nyata
Aku setia
Janji cinta tentunya berbeda
Maafkan lah salah kita
Biar benci
Ku tetap di sisi

Ku sadari saat manis ni kan pergi
Biar aku ngerti
Kerna aku mahu kamu

Ku ulangi kau yakini hati ini
Kerna aku cinta kamu
Hari hari aku
Kan menjadi hari kamu
Kerna syarat hidup

Ku sadari saat manis ni kan pergi
Biar aku ngerti
Kerna aku mahu kamu

Ku ulangi kau yakini hati ini
Kerna aku cinta kamu
Hari hari aku
Kan menjadi hari kamu
Kerna syarat hidup
DisayangiĆ¢€¦

Aku perlu
Aku rindu

untuk::si dia...bogi...

Friday, November 26, 2010

......dunia yg begitu INDAH tetapi MENIPU.......


Tuhanku... aku tidak layak memasuki syurga Firdaus
Dan aku pun tak mampu menahan siksa api Neraka

Terimalah taubatku dan ampunilah dosa-dosaku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

Dosa-dosaku amatlah banyak bagai butiran pasir
Terimalah taubatku, wahai Yang Maha Agung

Umurku berkurang setiap hari, sedang dosa-dosaku terus bertambah
Bagaimana aku sanggup menanggungnya?

Tuhanku... hamba-Mu yg durhaka ini datang bersimpuh menghadap-Mu
Mengakui dosa-dosa dan menyeru memohon kepada-Mu

Bila Kau mengampuni, Engkaulah Sang Pemilik Ampunan
Bila Kau campakkan aku, kepada siapa aku mesti berharap selain dari-Mu?


p/s::aku hanyalah insan yang hina dina...wahai sahabat2ku..selalulah engkau bertanya tentang khabar imanku..kerana diri ini mudah lalai dalam arus dunia yg begitu INDAH tetapi MENIPU...dan aku adalah salah seorang mangsanya....

Thursday, November 25, 2010

update 5 minute....

salam...

xberniat utk berceloteh pnjang......

sudah 2 hari berada di usm..tujuannya bukan utk sambung blaja atau ape..atau bukan juga utk holiday disini....tetapi tujuannya hnyalah utk membuat persediaan temuduganya yg bakal diadakan 29 ni..tempatnya bukannya diusm ni tetapi di uitm sbrg perai...semoga Allah mempermudahkan urusanku.....

Monday, November 22, 2010

politik sebentar.....haknya terus dinafikan...


Perbicaraan kes sodomi melibatkan Datuk Seri Anwar bersambung hari ini selepas ditangguhkan selama sebulan dengan satu keputusan oleh hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah untuk tidak memberikan nota klinikal oleh tiga doktor yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan kepada pembelaan.

Mohamad Zabidin berkata beliau memutuskan demikian memandangkan pembelaan gagal memenuhi keperluan perundangan untuk mendapatkan nota berkenaan.

Permohonan yang dikemukakan pembelaan itu hanya berdasarkan gerak hati untuk menonjolkan percanggahan dalam keterangan Mohd Saiful, saksi utama dalam kes berkenaan, katanya.

Mohamad Zabidin juga memutuskan bahawa laporan perubatan daripada doktor HKL itu diterima sebagai bahan bukti walaupun menerima bantahan daripada peguam Karpal Singh.

Karpal berkata beliau akan mengemukakan rayuan berhubung keputusan berkenaan dan memohon penangguhan kerana perlu mengemukakan satu usul di Dewan Rakyat hari ini.

Permohonan berkenaan dibenarkan Mohamad Zabidin yang menangguhkan perbicaraan sehingga jam 12.30 petang.

Sunday, November 7, 2010

memori:sekitar muni n ina konvo...

muni tgh tito mase ni...

from left::dai, nolin, muni, me n kakak muni
ashmir menyibuk mase ni..jgn marah..
peace!!!!!!!!!!!!!!!!


walaupun konvo muni n ina da lama berlalu...nk upload gak gmba2 korang..



update tergesa-gesa....

salam...


Susahnya, peritnya hati kite tahan sebab taknak buat sesuatu yg Allah s.w.t tak suke...insylh lebih besar ganjarannya..tak salah airmata keinsafan tu turun bila berseorangan...semoga ia belom kering....

Ye Allah itu maha mengetahui dan Dia juga maha adil...kesusahan yg diberikan adalah lambang kasih sayang Dia...kesusahan juga dijadikan ujian sebagai lambang pengukur iman...Allah hadiahkan IMAN...maka ALLAH hadiahkan juga ujian..kerana nak melihat sejauhmana manusia nak gunakan iman tu sebagai penyelamat dunia dan akhirat...dengan IMAN manusia boleh memilih yang mana baik atau buruk untuk hidupnya..syurga atau neraka...maka xkan mudah utk memperoleh cm tu saja..hnya mereka yg berjaya hadapi kesusahan dunia dgn iman tu je yg boleh mencium bau syurga....wallahualam..

Sunday, August 15, 2010

bosan...


salam...

skang sy dlm modemembaca buku ini....disebabkan kebosanan yg melampau...hobi membaca terpaksa diaplikasikan..hehe...

Wednesday, July 21, 2010

dikala senja itu tiba....


salam....semoga kamu2 semua berada dlm rahmat allah s.w.t...


Kala senja itu tiba
Kutermenung sendirian
Terasa diriku ini jauh dari rahmat Tuhan
Dosa yang aku lakukan
Menerjah ruang fikiran
Masihkah ada untukku keampunan

Gelap rasa dunia ini
Tanpa cahaya Ilahi
Baru kini kusedari
Jalan yang aku lalui
Memusnah pedoman hidup
Melempar hatiku ini ke lembah kehinaan

Dalam kegelapan itu
Terbit cahaya dari-Mu
Memandu hamba-Mu menuju iman
Menginsafi diri dengan ketaqwaan dan kesabaran

Kau terangi jalanku menuju syurga-Mu
Dan Kau tunjuki dengan hidayah-Mu
Hanyalah pada-Mu kuhadapkan diri
Mohon keampunan

Wahai Yang Maha Pengasih
Bantulah hamba-Mu ini
Yang kian terumbang-ambing
Di dalam arus duniawi
Kuberdoa kepada-Mu
Memohon limpah rahmat-Mu
Mentari hidupku kan bersinar kembali

Ya Allah ampunkanlah segala dosaku Ya Allah..

Monday, July 12, 2010

~BICARA KATA~



salam sayang utk sume... da lme sy x menjenguk di blog meniti hari..nak kata sibuk tu xla sibuk pun..cme 2 3 ari ni demam sikit...satu g sibuk dgn perkara lain sedikit...sebenarnya xde pepun nk disampaikan just nk kongsi dgn ayat dibawah ini:

"Sesungguhnya ,diantara hamba-hambaKu,ada yang imannya tidak menjadi baik kecuali dengan kefakiran.Jika aku lapangkan rezekinya,maka imannya akan rosak.Diantara hamba-hambaKu ada yang imannya tidak menjadi baik melainkan dengan kondisi kaya.Jika aku membuatnya fakir,pasti imannya rosak. Diantara hamba-hambaku,ada yang imannya tidak menjadi baik,melainkan dengan kondisi sakit,seandainya aku sihatkannya,imannya pasti rosak.Aku mengatur hamba-hambaKu dengan pengetahuanKu terhadap apa yang ada dalam HATI mereka.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Lembut."

Hadith Qudsi

Ya Allah engkau permudahkan lah setiap urusan ku...jauhilah aku dari sifat putus asa...sihatkan aku Ya Allah....Ampunkan dosaku Ya Allah....

Friday, July 2, 2010

Apabila al-quran berbicara tentang kiamat

salam pengislahan utk semua..

disini sy nk berkongsi beberapa ayt didalam al-quran yg menyebut tg kiamat...


Al-A'raf 187-188

Hanya Allah SWT-lah yang mengetahui waktu datangnya hari kiamat 187-188...

Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat, "Bilakah terjadinya?" Katakanlah, "Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Tuhanku; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu melainkan dengan tiba-tiba." Mereka bertanya kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah, "Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui." 188 Katakanlah, "Aku tidak berkuasa menarik kemanfaatan bagi diriku dan tidak (pula) menolak kemudaratan kecuali yang dikehendaki Allah. Dan sekiranya aku mengetahui yang gaib, tentulah aku membuat kebajikan sebanyak-banyaknya dan aku tidak akan ditimpa kemudaratan. Aku tidak lain hanyalah pemberi peringatan, dan pembawa berita gembira bagi orang-orang yang beriman."


Surah An-Nahl:1

Ketetapan Allah pasti dtg,maka jgnlah kamu meminta agar dipercepat(datangnya).Maha
suci Allah dan MahaTinggi Dia dari apa yg mereka persekutukan.


Surah Muhammad:18

Maka tidaklah yang mereka tunggu-tunggu, melainkan hari kiamat (yaitu) yang datang kepada mereka dengan tiba-tiba, karena sesungguhnya telah datang tanda-tandanya. Maka apakah faedahnya bagi mereka kesadaran mereka itu apabila hari Kiamat sudah datang?


Surah Al-Hajj:7
Dan sesungguhnya hari kiamat itu pastilah datang, tak ada keraguan padanya ...


Al-Hijr:85
Dan tidaklah Kami ciptakan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya, melainkan dengan benar. Dan sesungguhnya saat (kiamat) itu pasti akan datang, maka maafkanlah (mereka) dengan cara yang baik .


Az Zukhruf: 61
Dan sesungguhnya Isa itu benar-benar memberikan pengetahuan tentang hari kiamat. Karena itu janganlah kamu ragu-ragu tentang kiamat itu dan ikutilah Aku. Inilah jalan yang lurus.


Ya, hari ini. Hari ini adalah hari yang paling berharga yang kita benar-benar miliki. Hargailah ia dengan sepenuh hati. Hiaskan paginya dengan bunga-bunga jiwa yang putih suci
dan sedingin embun pagi. Jangan kita tangguhkan segala kebaikan, lakukan yang terbaik dan termampu. Ketika kita dipagi harinya, jangan kita tunggu hingga ketengahari atau kepetangnya. Penuhi piala hati kita dengan taqwa dan hiasi diri kita dengan budi dan akhlaq terpuji. Jadikanlah semalam sebagai sempadan segala dendam dan benci lalu kita memandang manusia dengan sinar kasih sayang dan kemaafan. Segala dendam dan benci telah kita hanyutkan bersama mimpi malam tadi setelah kita pejamkan mata kita bersama wudhu dan kerinduan syurga Ilahi.Tiada yang lebih berharga dari hari ini. Hari yang masih kita miliki untuk kita hiasi dengan amal penyelamat diri, dari azab neraka yang tidak terperi juga untuk syurga dan keredhaan Ilahi. Ringankanlah bebanmu
untuk hari ini, untuk kau galas segala kemuliaan diri. Juga untuk jiwamu tabah menongkah ombak kehidupan setinggi langit.

semoga perkongsian ini semakin mendekatkan diri kita pada allah s.w.t....

11:14 a.m
3 julai 2010



tuhan leraikan dunia yg mendiam didlm hatiku....

salam

zasss~

Apa yang ada jarang disyukuri
Apa yang tiada sering dirisaukan
Nikmat yang dikecap baru kan terasa bila hilang
Apa yang diburu timbul rasa jemu
Bila sudah di dalam genggaman

Dunia ibarat air laut
Diminum hanya menambah haus
Nafsu bagaikan fatamorgana
Di padang pasir

Panas yang membahang disangka air
Dunia dan nafsu bagai bayang-bayang
Dilihat ada ditangkap hilang

Tuhan.. leraikanlah dunia
Yang mendiam di dalam hatiku
Kerana di situ tidak ku mampu
Mengumpul dua cinta
Hanya cintaMu ku harap tumbuh
Dibajai bangkai dunia yang kubunuh

Wednesday, June 30, 2010

warna-warni kehidupan..

salam sume...

emmmm...

da lme x singgah kat meniti hari..bukan pe tuan die pun sibuk duk meniti hari..hehe..

ni nk kongsi sikit tg warna-warni kehidupan yg diambil dari blog cikgu azmi..sy tertarek dgn isi2 dlm artikel ini....sme2 kita bca k...

Bayangkan segala yang ada di dunia ini semuanya satu warna sahaja. Katakan warna hitam.

Rumput, pokok-pokok, sawah padi, gunung ganang, bangunan, kenderaan dan apa saja yang ada

semuanya berwarna hitam. Tentunya kehidupan kita adalah kebosanan, hari-harinya adalah

kejemuan dan kita tepaksa mengharungi kehidupan ini dengan jiwa yang hambar dan kosong.

Tentunya tidak banyak kemahuan yang mengisi jiwa kita, tidak banyak cita-cita dan keazaman.

Tentunya setiap hari yang kita lalui tidak ada banyak perbezaannya. Kehidupan ini terasa kaku,

sempit, statik dan tidak berubah. Tentunya kehidupan dan kematian itu tidak terlalu jauh

berbeza hinggakan kita tidak merasa perlu untuk terus hidup. Namun Allah SWT dengan

Kebijaksanaan, Keadilan serta RahmatNya menghiasi dunia ini dengan pelbagai warna hingga

jiwa kita hidup dan bertenaga. Warna warni menjadikan kehidupan kita terasa begitu indah


Saya pernah berpesan pada seorang teman, “hidup kita ini perlu banyak warna”. Ketika itu

bulan oktober 2008, saya perlu kosongkan rumah dimana saya tinggal seperti yang dijanjikan

sedangkan rumah baru yang akan saya sewa hanya boleh mula diduduki pada pertengahan atau

penghujung januari kerana beberapa masalah. Jadi untuk sementara waktu saya menumpang di

rumah kawan yang kosong kerana mereka sekeluarga sedang mengerjakan umrah. Jadi untuk

tempoh itu status saya adalah ‘homeless’ atau tidak berumah. Memang berbagai perasaan yang

perlu saya tempuh pada waktu itu tetapi itulah warna warni kehidupan yang sedang

mengajarkan kita erti kematangan, kesabaran dan kepasrahan bahkan mengajarkan kita erti

kehambaan yang tidak memiliki apa-apa.


“Anta masih muda dan anta perlu warnai kehidupan anta dengan sebanyak mungkin warna

kerana warna warni kehidupan kita ini akan menjadikan kita lebih matang.” Nasihat saya lagi.

“Jangan takut untuk berdepan ujian, cuba apa saja pengalaman asalkan tidak berlawanan

dengan syarak dan tidak mengorbankan prinsip”.



Warna warni kehidupan ini adalah warna warni jiwa kita. Jiwa yang satu warna umpama bumi

dengan satu warnanya. Hari-hari dalam kehidupannya ialah kesunyian, keraguan dan

kekosongan. Oleh itu kita perlu warnakan jiwa kita dengan sebanyak mungkin warna. Saya

sendiri, cuba warnakan jiwa saya dengan pelbagai warna. Sebelum umur saya menjangkau 40

tahun saya akan cuba apa-apa saja yang bermanfaat untuk mengumpul ilmu dan pengalaman.

Saya pernah bekerja di dalam bidang perakaunan, pengurusan, pernah terlibat dalam bidang

pembinaan dan kerja-kerja pakar, menjadi guru, peniaga, motivator,penceramah jemputan dan

sekarang cuba untuk jadi penulis. Saya tidak maksudkan kita perlu bertukar-tukar kerja,

mungkin jalan kehidupan saya agak berbeza. Saya bertukar kerja kerana keperluan bukan

saja-saja tetapi yang saya maksudkan ialah kita perlu berani untuk berdepan cabaran dan

perubahan.

Memang perubahan itu menyakitkan. Bayangkan saya yang belajar dalam bidang pengurusan

tiba-tiba terpaksa bekerja dalam bidang civil engineering bahkan perlu consult engineer-

engineer yang ada masalah terutamanya berkaitan struktur bangunan, water proofing system

dan sebagainya. Saya terpaksa ke perpustakaan untuk memahami istilah-istilahnya, bertanya,

pergi kursus dan sebagainya. Ringkasnya hampir 2 tahun saya terpaksa bertungkus lumus

untuk memahami bidang baru ini dan setelah hampir 5 tahun barulah saya rasa lebih

berkeyakinan. Bukan setakat itu saja, hampir setiap hari saya terpaksa berdepan dengan

engineer yang mengadu dan meminta pandangan berkenaan pelbagai masalah berkaitan

bangunan. Saya pernah beberapa hari sakit tengkok apabila Maybank Ipoh meminta untuk

menyiapkan proposal untuk sistem paip baru bagi sebuah bangunannya, sedangkan pada masa

itu saya baru setahun bekerja. Berbagai istilah yang disebutkan oleh jurutekniknya yang

menyebabkan kepala saya berserabut.

Semua warna warni kehidupan ini akan menjadikan kita lebih faham kehidupan kita sendiri.

Setiap ilmu dan pengalam itu ada harganya yang perlu kita bayar tetapi kita tidak ada banyak

pilihan. Ilmu dan pengalaman itulah modal kehidupan.

Setiap perubahan itu menuntut kesabaran dan keteguhan jiwa tetapi perubahan itulah petanda

kehidupan manakala kekakuan dan tidak berubah itu adalah petanda kematian jiwa. Namun

perubahan itu ada kitaran hidupnya. Saat pertamanya ialah keraguan dan keinginan yang

berperang di dalam jiwa; kita ragu-ragu untuk berubah namun jiwa kita inginkan ketinggian dan

kemuliaan. Saat keduanya ialah keperitan dan tekanan; itulah harga yang perlu kita bayar. Saat

ketiganya ialah kecewa dan percaya diri; bagi kita yang tidak dapat membendung keraguan

maka kita akan balik kepada kedudukan asal dengan penuh kekecewaan namun bagi mereka

yang semakin jelas kejayaan akan terus melangkah dengan penuh percaya diri. Saat

keempatnya ialah menikmati kesakitan; saat inilah jiwa kita benar-benar terbina, keazaman

mula mewarnai diri sedangkan ketabahan, kesabaran dan kepasrahan mula menjadi darah

daging kita...... kita tidak lagi takut gagal kerana kita benar-benar yakin bahawa gagal dan

berjaya itulah warna warni hidup kita sedangkan fitnah, tohmahan, cercaan dan kejian itulah

perisanya. Dan akhirnya ialah kemanisan dan kejayaan yang akan kita miliki
..

Monday, June 28, 2010

mereka ini sgt !@&*%&##%.....zasss


salam..

ni artikel diambil dari kwn sy syafik keadilan...tq

kongsi ngan akak artikel ni kat fb..


1) Pembongkaran isu Felda lidah rasmi KEADILAN, Suara Keadilan (SK) adalah satu langkah awal bagi menyelamatkan institusi tersebut daripada terus dipergunakan oleh Umno-Barisan Nasional demi kepentingan politik mahupun peribadi individu tertentu. Agak lincah beberapa suku-sakat juak Umno kelas bawahan cuba tonjolkan diri sbg juara rakyat dengan membakar akhbar SK sambil melaungkan “Hancur PKR!”. Tanpa fakta,siasat dan kenyataan berilmu untuk menyangkal dakwaan SK bahawa Felda(Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan) akan bankrap hasil campur tangan Umno-BN mereka terus melenting, terlolong seraya anjing menyalak mencari mangsa.

2) Kalau benar kenyataan Suara Keadilan salah, pimpinan KEADILAN dan Pakatan seru UMNO-BN saman dgn kadar segera, InsyaAllah, lagi banyak bukti dan penyelewengan mereka bongkarkan di mahkamah. Umum tahu, Pak Najib dan Muhyiddin sendiri terkejut kaku apabila KEADILAN dan Pakatan bongkar isu ini kerana isu ini akan membangkitkan kemarahan rakyat,bumiputera khususnya. Dan satu yg rakyat pelik, kalau benar tidak bankrap mengapa perlu melatah sedemikian rupa?

3) Secara peribadi, saya setuju dgn kenyataan penyelaras Pakatan, Datuk Zaid Ibrahim agar Felda saman pihak ini agar Pakatan dapat menggodek dgn lebih dalam penyelewengan Felda dan Umno yg banyak merugikan rakyat bumiputera.

4) Dalam isu ini, belum lagi mereka ambil tindakan samada saman atau sbgnya, mereka telah kelam-kabut, gentar tak berlagu menyangkal dakwaan pimpinan Pakatan. Apa nak takut sangat? Kalau salah, dakwa di mahkamah,kita lihat siapa juara hujah, jadi kenapa Umno dan Felda terhegeh-hegeh nak bertindak? Tak kisah lah rugi 2.7 juta ke, 8 juta ke, 10 juta ke, yg penting, itu duit rakyat dan perlu kamu bentangkan ke mana perginya jutaan wang rakyat Felda.

5) Tadi saya sempat hubungi rakan saya, salah seorang wartawan Suara Keadilan tentang isu ini. Untuk warga Felda, saya pelik, kenapa masih ada yg beri undi dan menyokong Umno yg dah ratah hak kalian dan mamah sehingga sendawa kekenyangan? Saya tak fitnah, cuba teliti kenyataan Ahmad Maslan di Parlimen mutakhir ini :- ---“Speaking to reporters at the Parliament lobby later, Ahmad explained that Felda's cash reserve was at RM4.08 billion in 2004 but dropped to RM1.35 billion in 2009 - a plunge of RM2.73 billion over a five-year period.
He said that the difference was used for welfare purposes - RM2 billion for replanting crops, RM603 million for interest-free housing loans, RM253 million for the Sabah poverty eradication fund and RM662 million for the new Felda headquarters.”.--- Orang ini yg orang-orang Felda percaya untuk uruskan kewangan Felda? Bijaklah sikit…

6) Berbalik semula pada isu bakar akhbar, UMNO bertindak bakar akhbar Suara Keadilan, kami nak bagitau yg kami dah lama ludah akhbar Umno-Utusan Malaysia yang tak sudah-sudah kena hadapkan ke mahkamah kerana laporan tak tepat dan fitnah. Tak setuju? Ingatkah kalian Utusan Malaysia pernah di heret oleh YB Guan Eng kerana fitnah kerajaan dan exco kerajaan negeri Pulau Pinang? Utusan juga di heret oleh YB karpal tentang isu kemelut politik Perak? Juga pernah di heret oleh Ketua Umum KEADILAN, Dato Seri Anwar Ibrahim dalam pelbagai isu? Tak lupa juga editor akhbar Utusan Zulkiflee Bakar pernah di heret oleh seorang MP Pakatan kerana menyiar artikel fitnah.

7) Dapat beza antara Suara Keadilan dan Utusan Malaysia? Nak bakar sebanyak mana pun akhbar kami, bakar lah. Nak sekat kami pun, sekat lah, nak caci pemimpin kami sebanyak mana pun, caci lah, yang penting, rakyat sentiasa menilai apa yg berlaku hari ini.

8) Kalian kena ingat, di ludah dan di bakar amat tinggi perbedaan jurang taraf maruahnya. Begitu rendahnya maruah Utusan yg diludah dan dipijak rakyat dari dulu lagi.

9) Yang penting, rakyat menaruh harapan dengan pembongkaran ini kerana isu ini dapat membantu menyelamatkan dana rakyat dan juga masa depan negara. Apa yang penting kita akan pastikan proses mahkamah berjalan dengan adil dan saksama, InsyaAllah.


pikir-pikirkan...laungan reformasi tetap kita genggam..peace~

Wednesday, June 23, 2010

labah-labah..



salam.....

sobsobsob..asal stat ayt mesti sobsobsob..papejela..

huhu..mlm ni malas gler sy..huhu...menyampah dgn pencacai2...isu bodoh je kuar..nk provoke sy..provoke ler...huhu..ade sy kisah..bak kata aiman xkisah...mlas la nk pikir..biarlah...
korang pernah tgk labah2 x..sarang labah2 penah tgk x...kadang-kadangkan sy bnyak terpikir...mcm ne ek kalo rumah yg sy diami adalah mcm rumah labah-labah..kukuh ke x..kalo sy nk tinggal dlm 2...mesti xkukuh....jadi sy xleh harap rumah yg sy nk diami sperti rumah labah-labah...jadi sy xboleh bergantung pada tapak yg xkukuh..huhu..ape yg sy sedang merepek ni... xde la...sy nk berkongsi dari dulu hingga sekarang sy suka ayat al-quran dari surah al-ankabut-41

"Perumpamaan orang-orang yang mengambil pelindung selain Allah adalah seperti labah-labah yg membuat rumah. Dan sesungguhnya rumah yg paling lemah ialah rumah labah-labah, sekiranya mereka mengetahui.." Al-Ankabut-41

bila sy ulang ayat diatas sy sedih..bukan ape kdg2 diri ini lemah..kdg2 kita terlalu bergantung harap kpd manusia ..padahal ada yg lebih dekat dgn kita..huhu...kita takot kpd manusia lebih sgt drpd kita takot kpd Allah..kita terlalu mengharapkan redha manusia drpd redha Allah...kita terlebih cintakan manusia drp cinta kpd Allah..kita malu nk cegah yg mungkar.kita malu nk berkata yg benar.....kita malu bnda yg xsepatutnya malu..huhu..sedih ooooo....huhhhh sedihhh... sepatutnya takotlah kpd Allah s.w.t....cintailah Allah s.w.t...Dia yg lebih dekat......


papepun hidup mesti diteruskan....doakan diri ini supaya kuat dlm menghadapi liku2 hidup yg berduri...huhuhu...semoga diri ini terus tabah....