Wednesday, October 7, 2009

coretanku..

salam..

alhamdulillah akhirnya ada masa gak aku hendak pos sesuatu di blog aku yg kebelakangan ni agak sunyi nih.........

mintak maaf krn xdpt nak update cte terbaru dan perkongsian terbaru krn akhir2 ni aku agak sibuk dgn macam2 hal.....mintak maaf juga krn posting di blog aku bnyak x memberi manfaat kpd pengunjung blog aku.....

seharian aku agak sibuk dilab..hari ni sehari berada di physiology lab school of pharmacy.....pada malamnya pula aku dijemput ke jamuan hari raya IPSI(ISLAMIC PROPAGATION SOCIETY INTERNATIONAL) atau comparative religion club.....sangat meriah....yang aku rasa bes...semua kaum ada....china,india duduk makan semeja........aku plak duduk semeja dgn 3 org budak cina...mereka juga sempat bertanyakan aku pasal agama islam....aku jawab je sekadar yg boleh...huhuhu........majlis itu juga diserikan dgn kedatangan dr danial...cabutan bertuah dan mcm2 lgi..tp yg pling bes mestilah makanan2nya...hehe......

actually ini adalah tahun pertama aku join kelas perbandingan agama...syukur alhamdulillah krn aku berjaya join klas ni...ac2lly aku nak join klas ni tyme undergrade dlu..tp disebabkan aku x yakin lagi,aku x joinlah...tp bes sgt join klas ni...boleh blaja tntang agama kristian..belaja apa yg ada dlm bibble...serba sedikt leh tahu kesalahan yg ada dlm bibble........xrugi kalo sape2 nak join...

ok lah disebabkan aku agak buzy,sampai sini sjelah coretanku..........



MEDIA ANTI ISLAM MELABELKAN ORANG-ORANG ISLAM SEBAGAI
TERORIS,PENGEBOM,PEROMPAK DAN PENCULIK..

Jadi mengapa ada orang mahu memandang islam??
Mengapa begitu ramai paderi dan pendakwah Kristian memeluk islam??

1 comment:

~UmmU SoLehah~ said...

salam ziarah kembali..

hehe..
ana da amik subjek perbandingan agama sem lepas..
memang bes..

pada pendapat ana, gologngan anti-islam ni melabel Islam bukan2 sebab mereka takut Islam akan semakin dipandang..mereka takut semakin ramai org memeluk Islam..

kerana Islam ini agama yang diredhai Allah..
keindahannya sudah cukup menarik sesiapa sahaja..

jadi lahirlah mereka yang berhati 'busuk'.. merosakkan nama Islam..

..................
..................

tapi,
kadang2 kita gak harus cermin diri..
sebab org label kita ni pon atas 'mistake' yang kita buat..
bukan salah agama..
sesungguhnya Islam agama terbaek..
paling unggul di sisi Allah..
yang 'menconteng arang' pada wajah Islam bergantung pada ummah kita ni..
.....................
.....................

tak pe lah bz2 tu zai..
ok la tu..hehe
sibukkan diri dengan kebaikan..
supaya diri kita xde mase nak wat bnda jahat & maksiat..

insyaAllah...