Monday, June 28, 2010

mereka ini sgt !@&*%&##%.....zasss


salam..

ni artikel diambil dari kwn sy syafik keadilan...tq

kongsi ngan akak artikel ni kat fb..


1) Pembongkaran isu Felda lidah rasmi KEADILAN, Suara Keadilan (SK) adalah satu langkah awal bagi menyelamatkan institusi tersebut daripada terus dipergunakan oleh Umno-Barisan Nasional demi kepentingan politik mahupun peribadi individu tertentu. Agak lincah beberapa suku-sakat juak Umno kelas bawahan cuba tonjolkan diri sbg juara rakyat dengan membakar akhbar SK sambil melaungkan “Hancur PKR!”. Tanpa fakta,siasat dan kenyataan berilmu untuk menyangkal dakwaan SK bahawa Felda(Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan) akan bankrap hasil campur tangan Umno-BN mereka terus melenting, terlolong seraya anjing menyalak mencari mangsa.

2) Kalau benar kenyataan Suara Keadilan salah, pimpinan KEADILAN dan Pakatan seru UMNO-BN saman dgn kadar segera, InsyaAllah, lagi banyak bukti dan penyelewengan mereka bongkarkan di mahkamah. Umum tahu, Pak Najib dan Muhyiddin sendiri terkejut kaku apabila KEADILAN dan Pakatan bongkar isu ini kerana isu ini akan membangkitkan kemarahan rakyat,bumiputera khususnya. Dan satu yg rakyat pelik, kalau benar tidak bankrap mengapa perlu melatah sedemikian rupa?

3) Secara peribadi, saya setuju dgn kenyataan penyelaras Pakatan, Datuk Zaid Ibrahim agar Felda saman pihak ini agar Pakatan dapat menggodek dgn lebih dalam penyelewengan Felda dan Umno yg banyak merugikan rakyat bumiputera.

4) Dalam isu ini, belum lagi mereka ambil tindakan samada saman atau sbgnya, mereka telah kelam-kabut, gentar tak berlagu menyangkal dakwaan pimpinan Pakatan. Apa nak takut sangat? Kalau salah, dakwa di mahkamah,kita lihat siapa juara hujah, jadi kenapa Umno dan Felda terhegeh-hegeh nak bertindak? Tak kisah lah rugi 2.7 juta ke, 8 juta ke, 10 juta ke, yg penting, itu duit rakyat dan perlu kamu bentangkan ke mana perginya jutaan wang rakyat Felda.

5) Tadi saya sempat hubungi rakan saya, salah seorang wartawan Suara Keadilan tentang isu ini. Untuk warga Felda, saya pelik, kenapa masih ada yg beri undi dan menyokong Umno yg dah ratah hak kalian dan mamah sehingga sendawa kekenyangan? Saya tak fitnah, cuba teliti kenyataan Ahmad Maslan di Parlimen mutakhir ini :- ---“Speaking to reporters at the Parliament lobby later, Ahmad explained that Felda's cash reserve was at RM4.08 billion in 2004 but dropped to RM1.35 billion in 2009 - a plunge of RM2.73 billion over a five-year period.
He said that the difference was used for welfare purposes - RM2 billion for replanting crops, RM603 million for interest-free housing loans, RM253 million for the Sabah poverty eradication fund and RM662 million for the new Felda headquarters.”.--- Orang ini yg orang-orang Felda percaya untuk uruskan kewangan Felda? Bijaklah sikit…

6) Berbalik semula pada isu bakar akhbar, UMNO bertindak bakar akhbar Suara Keadilan, kami nak bagitau yg kami dah lama ludah akhbar Umno-Utusan Malaysia yang tak sudah-sudah kena hadapkan ke mahkamah kerana laporan tak tepat dan fitnah. Tak setuju? Ingatkah kalian Utusan Malaysia pernah di heret oleh YB Guan Eng kerana fitnah kerajaan dan exco kerajaan negeri Pulau Pinang? Utusan juga di heret oleh YB karpal tentang isu kemelut politik Perak? Juga pernah di heret oleh Ketua Umum KEADILAN, Dato Seri Anwar Ibrahim dalam pelbagai isu? Tak lupa juga editor akhbar Utusan Zulkiflee Bakar pernah di heret oleh seorang MP Pakatan kerana menyiar artikel fitnah.

7) Dapat beza antara Suara Keadilan dan Utusan Malaysia? Nak bakar sebanyak mana pun akhbar kami, bakar lah. Nak sekat kami pun, sekat lah, nak caci pemimpin kami sebanyak mana pun, caci lah, yang penting, rakyat sentiasa menilai apa yg berlaku hari ini.

8) Kalian kena ingat, di ludah dan di bakar amat tinggi perbedaan jurang taraf maruahnya. Begitu rendahnya maruah Utusan yg diludah dan dipijak rakyat dari dulu lagi.

9) Yang penting, rakyat menaruh harapan dengan pembongkaran ini kerana isu ini dapat membantu menyelamatkan dana rakyat dan juga masa depan negara. Apa yang penting kita akan pastikan proses mahkamah berjalan dengan adil dan saksama, InsyaAllah.


pikir-pikirkan...laungan reformasi tetap kita genggam..peace~

1 comment:

masshah said...

DEPA TU TAKUT NAA..bakarlah tak jadi apapun..rakyat dah faham dah..sapa yang sokong lah ni...40 ulamak muda?..ha3..depa baru cari kerja tu..Ciannnnnn..ilmu banyak..TAPI sayang..kaca di sangka Intan,Intan di sangka kaca...CIANNNN..depa tu..!