Monday, August 17, 2009

perkahwinan hakiki....


salam....


alhamdulillah.....hari jumaat aku majlis graduasi aku berjaya dijalankan.....ketika mggu konvo bnyak kwn2 aku menumpang kat bilik aku...boleh dikatakan satu kos menumpang...aku sgt mengharapkan kedatangan kalian ke bilik aku..thanks kpd sahabat2 yg dtg semasa konvo aku termasuk ibu bapa n sedara mara yg dtg...thanks jugak kpd kakak nursyazwani bukhori yg menghadiahkan aku hadiah yg sgt simple tp penuh dgn makna...sy menghargainya kak wani..syukur kpd Allah s.w.t sepanjang aku sambung blaja sorg2 ni Allah s.w.t menemukan aku dgn kak wani.......syukur sgt2....sebenarnya aku nak upload gmba konvo nak ltak kat blog tp masalah tenet lak...emmmm...tgkla bla2 ka aku ltak..aku nak kongsi sedikit dari bahan bacaan yang aku peroleh.....


"Pada masa yang ditetapkan kita pasti akan dirisik.Pertunangan ditentukan sejak azali(dulu) lagi.Di hujung hadapan nanti berlangsungnya perkahwinan dgn maut.Hantarannya sakit dan nazak. Tamu bertandang menghadiahkan tangisan.Pengantin dimandikan dan dipakaikan baju putih.Wangian gaharu dan cendana pada pelamin.Pengantin bersanding bersendirian lalu diarak keliling kampung.Berkompanglah bacaan zikir dan kalimah kudus.Akad nikahnya bacaan talkin,berwalikan liang lahad dan besaksikan batu nisan.Siraman mawar oleh keluarga terdekat.Malam pertama bersama kekasih yang dindingnya tanah dan menuntut janji pernikahan ...."


CUKUPLAH MATI SEBAGAI PERINGATAN......




3 comments:

miss R.A said...

salam..

mar, kak Wani ke Wani?

Congrate again!!

nanti ajar aku fizik eh!

(rosniza)

marsitah said...

KAK WANI RESEARCH KAT SKUL TI..HEHE
TP WANI N SHABAT2 LAIN PUN SGT LAH BERMAKNA BGIKU....HEHE

P/S:BUNGA MATAHARI ITU SGTLAH CANTEK....

Nooreena said...

Salam Mar. Congrats! Tak terjumpa pun masa konvo hari tu. Lawa la baju. ;)