Tuesday, August 18, 2009

mgkin ramadhan terakhir bgku?????

salam.......



Alhamduliillah.......sgala puji dpanjatkan ke hadrat Ilahi, Rabb Yang Mentadbir alam jagat dan Yg Mengatur sgala urusan dan perjalanan setiap maklukNya...Dialah yang tidak pernah menzalimi makluk2Nya, Yang Maha Pengasih terhadap hamba2Nya, Yang telah menganugrahkan nikmat iman dan nkmat islam dan sentisa mnunjukkan jalan yg lurus dan jalan kebenaran buat hamba2Nya. Selawat dan salam junjungan buat Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga baginda, para sahabat dan penyambung2 risalah shinnggga ke hari ini.(agak pnjang ucpanku...susah ooo aku nak wat ayat 1st pnjang2, selalu main tulis ja sebelum ni...bkn pe ini edisi khas ramadhan)..

Tanpa disedari masa berlalu begitu pantasss..Kita telah pun dibulan yang penuh barakah iatu bulan ramadan.Sudah 3 tahun aku mneyambut ramadan di bumi minden ini sebagai undergraduate..Alhamdulillah syukur kpd ALLAH telah memberi aku peluang untuk menyambut bulan ramadn ini sebagai seorang student postgraduate..Sgt berlainan situasi aku skang..Maksudnya dunia au skang da x macam dulu...Boleh dikatakan semuanya sorang2..walaupun aku mengambil master in coursework..tp aku yakin ALLAH sentiasa ada...Tp sempatkah aku menghabiskan ramadan ini..???

Memang ramadan itu adlh bulan keramat , juga lautan manfaat serta musim ibadah TETAPI tanpa persediaan hati , semua itu bagai berlalu begitu sja..Berapa rmai yg melalui ramadan tetapi msih tidak meningkat keimanan dan ketaqwaanyakpd Allah s.w.t..Yang tinggal sekarang hanyalah doa dan harapan agar Allah s.w.t memberi kekuatan untuk menimba manfaat ramadan ini.Untuk bulan yg mulia ini marilah kita duduk untuk beriman sejenak...


Adakah ini Ramadan yang terakhir buatku????


Kepada sesiapa yang mengenali insan kerdil ini maafkanlah semua kesalahan yang telah saya lakukan.Maafkanla atas kekurangan dan kelemahan aku sepanjang aku bersama kalian....Ingatlah kehidupan ini adalah satu persinggahan dalam suatu perjalanan panjang menuju ke alam baqa..
Semoga ramadan kali ini akan memberikan aku seribu erti dalam hidup aku, manusia yang masih merangkak yang sehingga kini masih mencari pedoman dan cahaya hidup.Bimbinglah dan pimpinlah daku wahai sahabat.Biarpun aku masih merangkak dan cuba bertatih , aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kalian...



aku,misya,dai



dari kiri: afdal,aku(masyi),lin a.k.a minah janggal,izan,dai,misya n ashmir

No comments: