Saturday, September 5, 2009

Sekadar suka-suka...

salam.....

sebelum nak mengomel pnjang2...nak ltak dlu ayat ni...

"Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu(Muhammad) tentang aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku kabulkan permohonan orang yang berdosa apabila dia berdoa kpdKu. Hendaklah mereka itu memenuhi (perintah)-Ku dan beriman kepadaKu, agar mereka memperoleh kebenaran."(Surah Al-Baqarah;186).

okeh....

ari ni aku agak buzy la sedikit...sibuk dgn majlis berbuka puasa pmiusm..stat dri kul 12 tghari aku n ajk biro makanan kuaq p beli brg2 yg masih x cukup lgi seperti penyepit ayam,sabun basuh pinggan,cri kurma,n mcm2 lgi...pas 2 sibuk plak nak menghiris buah tembikai...da la bnyak...yg kelakarnya ..ist tyme aku buat keje2 mcm ni...mcm dpt pengalaman la plak..belaja cra memotong buah tembikai dri cik fafa..hehehe.tq ajar potong tembikai...yg kelakarnya pelik tol cra dia ajar aku..tp xtawla kot cra dia potong biasa ja aku ja yg pelik...taw dak mcmna dia ajar potong??????yang pertama aku basuh lu buah tembikai 2..pas 2 amik pisau yg tajam2...klu buah tembikai 2 besar amikla pisau besar kit...kalo kecik mne2 pun xpe...hehe...pas 2 kan cik fafa ckp buang semua kulit tembikai dlu bru potong kecik2...aku dgr menurut perintah membuat seperti yg dickp cik fafa...tp aku agak kelakar la npe nak potong tembikai kne buang kulit dahulu...bukankah selalunya org potong terus je pas mkn sampai licin sehiris tembikai bru buang kulit dia...ac2lly ini je yg aku kelakarnya..berbalik kpd program...akhirnya progra ini berjaya dilaksanakan...mkanan pun hbis dijual...eh silap...abis dimakan...alhamdulillah...thanks pd cik muni kte yg ajar team kteorg...x lpe jgak pd cik hamdi yg pnjamkan kete beliau untuk membeli brg2...k la xtaw nak kta pa ni...

"Org yang cerdas ialah org yang mengendalikan dirinya dan bekerja untuk kehidupan setelah kematian(H.R Tarmizi)

No comments: