Monday, July 12, 2010

~BICARA KATA~



salam sayang utk sume... da lme sy x menjenguk di blog meniti hari..nak kata sibuk tu xla sibuk pun..cme 2 3 ari ni demam sikit...satu g sibuk dgn perkara lain sedikit...sebenarnya xde pepun nk disampaikan just nk kongsi dgn ayat dibawah ini:

"Sesungguhnya ,diantara hamba-hambaKu,ada yang imannya tidak menjadi baik kecuali dengan kefakiran.Jika aku lapangkan rezekinya,maka imannya akan rosak.Diantara hamba-hambaKu ada yang imannya tidak menjadi baik melainkan dengan kondisi kaya.Jika aku membuatnya fakir,pasti imannya rosak. Diantara hamba-hambaku,ada yang imannya tidak menjadi baik,melainkan dengan kondisi sakit,seandainya aku sihatkannya,imannya pasti rosak.Aku mengatur hamba-hambaKu dengan pengetahuanKu terhadap apa yang ada dalam HATI mereka.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Lembut."

Hadith Qudsi

Ya Allah engkau permudahkan lah setiap urusan ku...jauhilah aku dari sifat putus asa...sihatkan aku Ya Allah....Ampunkan dosaku Ya Allah....

No comments: