Friday, November 26, 2010

......dunia yg begitu INDAH tetapi MENIPU.......


Tuhanku... aku tidak layak memasuki syurga Firdaus
Dan aku pun tak mampu menahan siksa api Neraka

Terimalah taubatku dan ampunilah dosa-dosaku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

Dosa-dosaku amatlah banyak bagai butiran pasir
Terimalah taubatku, wahai Yang Maha Agung

Umurku berkurang setiap hari, sedang dosa-dosaku terus bertambah
Bagaimana aku sanggup menanggungnya?

Tuhanku... hamba-Mu yg durhaka ini datang bersimpuh menghadap-Mu
Mengakui dosa-dosa dan menyeru memohon kepada-Mu

Bila Kau mengampuni, Engkaulah Sang Pemilik Ampunan
Bila Kau campakkan aku, kepada siapa aku mesti berharap selain dari-Mu?


p/s::aku hanyalah insan yang hina dina...wahai sahabat2ku..selalulah engkau bertanya tentang khabar imanku..kerana diri ini mudah lalai dalam arus dunia yg begitu INDAH tetapi MENIPU...dan aku adalah salah seorang mangsanya....

2 comments:

HaDi said...

Salam...
Semoga bersama saling mengingatkn antara satu sama laen...

marsitah said...

ws~

insylh..sme2 saling ingt mengingati..